zaterdag 5 januari 2008

Progesteron test



Vandaag zijn we voor de 3e keer bloed gaan prikken met Mahika om te bepalen hoe het verloop is van de progesteron stijging om de juiste tijd van dekken te bepalen. We willen dolgraag een nestje van Mahika & Sage en hopen dat het ditmaal gaat lukken.

Uitslag van Mahika was vandaag 3,8. Maandagmorgen weer bloed prikken en gaan we kijken hoever ze dan is doorgestegen.
Bij de loopsheid cylcus van een teefje zal na de eicelsprong een stijging zijn van de progesteronspiegel. Een lichte stijging vind al plaats voor de ovulatie. Als de progesteronspiegel is doorgestegen naar 4,7 ng/ml dan heeft de ovulatie plaatsgevonden.
(6,25 ng/ml = 4,65 nmol/l) Een ovulatie duurt 24 uur en een eicel heeft 48 uur rijping nodig. Daarnaast is sperma 48 uur actief en van daaruit wordt de beste dektijd bepaald.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

tjonge zeg wat een gedoe LOL heel veel succes met mahika en sage deze week, zal enorm duimen dat het goed gaat deze keer

WolfDen zei

Ja ik droom al weg met het idee van die heerlijk puppen te hebben straks.....hopelijk komt onze droom nu een keer uit.

Anoniem zei

denk het wel hoor, alles komt goed, let maar op.
wil alleen die puppen van je nooit zien LOL wil niet in de verleiding komen zeg, als ik ze zie ben ik om ben ik bang

wolvinya zei

Ik wens dat,naast al jullie tegenslagen,de natuur jullie nu wel goed gezind is en jullie een huisje vol puppen brengt!!
Jullie verdienen het zo!!!!

Enne,dat je dan mij ver voorbijgaat wat betreft posten vind ik helemaal niet erg. Ik zie er juist naar uit!!!


LOV~E~